Friday, May 10, 2013

ZIARAH KE HUSM KUBANG KERIAN

Bismillahhir Rahmannir Rahim..Allahu Massoli A'la Saidina Muhammad Wa A'la Alihi Wasohbihi Wasallam..

Syukur ke hadrat Allah dan salam takziah buat sepupu aku yang sedang sakit di HUSM Kubang Kerian. Semoga dengan rahmat Allah beliau sembuh seperti sediakala Insyaallah sama-sama kita doakan. Pos aku kali ini tidak lain adalah untuk menceritakan kembali perjalananku ke HUSM Kubang Kerian untuk menziarahi sepupu aku ini. Beliau sakit akibat tekanan darah yang tinggi dan kemudian rebah di rumahnya.

Sebaik sahaja aku dan keluarga mendapat berita tersebut, dengan izin Allah kami pun bertolak balik menuju terus ke bumi Kelantan. Negeri bertuah rakyat sayang menyayang rindu sungguh aku bumi bertuah ini. Diringkaskan cerita maka setelah kami sampai di hospital Kubang Kerian kami terus menuju ke wad sepupu aku itu.

Dalam perjalanan menuju ke wad kami bertembung pula dengan seorang lagi sepupu aku iaitu Kaklong yang tinggal di Kg Gong Pacat. Gembira bukan kepalang lalu kami bersama-sama menuju ke wad. Tiba di wad kami melihat sepupu yang sakit. Sungguh sayu melihat keadaannya. Aku berdoa agar Allah menyembuhkan beliau dan kembalikan kesihatannya. Namun keadaannya semakin stabil menurut kata doktor hanya menunggu beliau sedar. Aku duduk seketika sambil berbual-bual apa yang patut dengan mereka yang hadir di situ.

Selepas berbual seketika aku keluar dari wad untuk solat Asar kerna masa agak lewat waktu kami tiba tadi. Bertembung pula dengan Abang Wan yang baru tiba dari Setiu lalu kami pun solat Asar bersama. Setelah selesai solat kami pun kembali ke wad.
KAKLONG, ABANG WAN & MOKSU
Selepas tamat waktu melawat kami turun ke tingkat bawah. Kaklong pula mengajak aku dan keluarga pergi ke Tesco kerna dia tidak pernah lagi sampai di sana. Tanpa banyak soal aku bersetuju. Sebelum sampai di kereta sempat kami menghilangkan lenguh-lenguh urat sendi di atas kerusi urut yang disediakan.
HILANG LENGUH DULU
Gembira rasanya melihat mereka bertiga ceria selepas duduk di kerusi urut. Aku pun tidak melepaskan peluang sampai dua kali duduk baru puas hehehe..Kemudian kami meneruskan perjalanan ke Tesco Kota Bharu. Kami tiba di Tesco dalam waktu Maghrib dan kami solat dahulu barulah kami masuk ke dalam ruang makan atau Foodcourt di bahagian bawah. Aku pesan makanan biasa jah iaitu Nasi sup belut.
NASI SUP BELUT TESCO
Mereka yang lain memesan makanan yang memenuhi selera masing-masing. Paling aku suka Abang Wan yang mengeluh kerna makanan beliau terlalu banyak mungkinkah boleh dihabiskan katanya hehe..
ABANG WAN YANG KELAKAR
Kaklong & anak-anak pun nampaknya cukup gembira menikmati hidangan yang dipesan. Buat mereka yang pertama kali sampai di Tesco ini, suasana begini mungkin agak baru namun aku lihat riak wajah mereka begitu teruja & gembira.
KAKLONG & ANAK-ANAK BERSELERA TU
Namun bagi aku budak-budak anak Abang Wan yang paling gembira. Mereka siap pesan aiskrim lagi seorang satu. Kakak dan adik sama-sama berselera makan dan sangat gembira menikmati aiskrim yang dipilih.
AISKRIM ADIK & KAKAK
Rupa-rupanya bukan budak kecil sahaja yang suka makan aiskrim. Anak-anak dara Kaklong pun turut sama memesan aiskrim. Namun disebabkan aiskrim yang dipesan banyak mereka terpaksa berkongsi. Aku pun mencadangkan untuk minta segelas lagi aiskrim namun mereka tidak mahu kerana bimbang membazir. Yang ada pun belum tentu habis hehe..
HABIH KO DOK TU ALONG?
Aku yang telah siap menghabiskan Nasi sup belut berasa terliur pulak melihat budak-budak ini makan aiskrim apa lagi aku pun pesan segelas lagi aiskrim special untuk aku. Budak-budak ni ketawa disebabkan aku pun turut sama makan aiskrim tidak padan dengan tua katanya Kaklong hehe..Tua pun nak makan aiskrim jugak Kaklong.

INILAH AISKRIM AKU YUM..YUM
ALONG & ANGAH
Gambar aku makan aiskrim tidak dapat aku masukkan di sini kerna gambar tersebut ada dalam telefon dua beradik ni. Tidak mengapalah cukuplah dahulu aku bercerita. Selepas makan kami pun naik membeli belah di tingkat atas Tesco ini dan kemudian terus ke Kg Gong Pacat menghantar Kaklong & anak-anak sebelum kami pulang ke rumah semula..Wallahu A'lam!

W.K AZIZ

No comments:

Post a Comment

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT