Saturday, August 31, 2013

MANGGIL - PADANG LUAS

Bismillahhir Rahmannir Rohim..Allahummasolli A'la Saidina Muhammad Wa'ala ali Saidina Muhammad.

Setinggi-tinggi penghargaan & kesyukuran ku persembahkan ke hadrat Robbul Kholiq yang dengan izinNya aku kembali lagi berbicara dalam blog ini Alhamdulillah..Apakah maksud manggil ini?Ringkasnya ia bermaksud memanggil atau menjemput dalam konteks perkahwinan. Perkahwinan siapa?Adalah hehe..

Aku akan meringkaskan cerita kali ini kerna faktor keselamatan sosial (kononnya). Apa pun kali ini aku bersama Ma & adik balik ke kampung untuk manggil dan antara mereka yang dijemput adalah Poklam Nadi, Poklam Sepu, Pokyi, Pokteh Makrup, Pok Yong & Poktar. Dari Kg Padang Luas kami bergerak menuju ke Kg Raja. Makan dulu di Kg Bukit Yong sebelumnya untuk mengisi perut yang lapar.
MENU HARI INI
Dari Kg Bukit Yong baru kami menuju ke rumah pemilik nama-nama yang disebutkan tadi. Di Kg Padang Luas selesai sudah manggil Poktar, Poklam Nadi & Pokyi. Tiba di Kg Raja kami tuju ke rumah Poklam Sepu & Pokteh Makrup. Kami berhenti solat di Masjid Kg Raja. Selepas Maghrib kami berlepas pula ke rumah Pok Yong. Selesai di situ kami terus berangkat pulang ke Kemaman. Namun perut yang lapar minta diisi menyebabkan kami berhenti sebentar di Kg Anak Ikan untuk menjamu selera.
MAKAN DULU BARU JALAN
Selepas makan itu kami terus belayar menuju ke Kemaman walaupun tubuh berasa letih aku puas hati kerna dapat melaksanakn kerja yang tertunggak dengan baik berkat izin Allah..Wallahu A'lam!

W.K AZIZ

No comments:

Post a Comment

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT

ISTERIKU DUNIA & AKHIRAT